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Effects of influencer type on customer evaluations (Study 2: Bags)

dataset
posted on 2025-09-29, 08:44 authored by Hikaru Makino, Yuumi Ogura, Xiuyan Yan
<p dir="ltr">This dataset was collected through an online survey. The respondents were recruited and surveyed using the online survey tool Freeasy. The survey was conducted during April 2025. In addition to the dependent variables (influencer attractiveness: IA; attitude toward the advertisement: AA; brand attitude: BA; purchase intention: PI), the survey included questions on influencer type (1: human, 2: virtual), anthropomorphic tendency (AT), and product knowledge (PK) as independent variables. The control variables of age, household income, and curiosity (CU) were also measured. The respondents were presented with a fictitious advertisement (image stimulus) containing a human or virtual influencer and hedonic products (bags) and were asked to answer the questionnaire items. The data reflect valid responses that correctly identified the type of influencer for the presented stimuli.</p>

History

Corresponding author email address

makino@bus.kindai.ac.jp

Title (in Japanese)

インフルエンサーのタイプの顧客評価への影響(Study 2: バッグ)

Description (in Japanese)

本データセットは,オンラインサーベイにより収集された。オンラインアンケートツールのFreeasyを用いて,回答者は募られ,調査が実施された。調査の実施時期は,2025年4月である。調査では,従属変数(インフルエンサーの魅力:IA,広告態度:AA,ブランド態度:BA,購買意図:PI)に加え,独立変数としてインフルエンサーのタイプ(1: 人間, 2: バーチャル),擬人化傾向(AT),製品知識(PK)が質問項目として加えられた,統制変数として,年齢,世帯年収,好奇心(CU)も測定されている。回答者には,人間のインフルエンサーまたはバーチャルのインフルエンサーと,快楽財(バッグ)が載っている架空の広告(画像刺激)を提示し,質問項目に回答してもらった。提示された刺激のインプルエンサーのタイプに関する質問に正答した有効回答のデータである。

Manuscript title (in Japanese)

生成AIが作成した広告キャラクターが消費者の広告評価に及ぼす影響

Authors (in Japanese)

牧野 耀,小倉 優海,厳 秀延

Copyright

© 2025 The Author(s).

Common Metadata Elements (Only for the items supported by Japanese public funds)

  • This item includes no dataset(s) related to publicly funded research

Usage metrics

    マーケティングジャーナル/Quarterly Journal of Marketing

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