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Dataset in Study 2

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dataset
posted on 2025-03-30, 07:12 authored by Mayuko Nishii

This dataset was collected through an online survey conducted from November 23 to 24, 2022. The respondents were 286 residents of Japan, recruited through the crowdsourcing platform CrowdWorks. Each respondent was assigned to one of three conditions of a simulated e-commerce site and accessed the site. After freely browsing the site and experiencing a simulated purchase process, the respondents provided their responses regarding customer satisfaction with the experience on a survey screen created in Qualtrics. Additionally, they completed a loneliness scale (20 items) and answered questions regarding demographic attributes. 

History

Corresponding author email address

nishii@gsim.aoyama.ac.jp

Title (in Japanese)

Study 2 収集データ

Description (in Japanese)

本回答データセットは,オンラインサーベイによって収集された。収集時期は,2022年11月23日〜24日である。回答者は286人の日本在住者で,クラウドソーシングサイトであるCrowdWorksで回答者を募った。回答者は模擬ECサイトの3パターンのうちいずれか1パターンに割り当てられて,当該サイトにアクセスした。模擬ECサイト内を自由に回遊して購買の擬似体験をした後に,Qualtricsで作成された質問回答画面にて,擬似体験の顧客満足度を回答した。さらに,孤独感尺度 (20 items)に回答した。最後に,属性に関する質問に回答した。

Manuscript title (in Japanese)

孤独なEコマース利用者の顧客経験(CX)にアバターが及ぼす影響

Authors (in Japanese)

西井 真祐子

Copyright

© 2025 The Author(s).

Common Metadata Elements (Only for the items supported by Japanese public funds)

  • This item includes dataset(s) related to publicly funded research (fill in all the fields below)

Funder

JSPS

Funding Stream Code in Japan Grant Number

JP22K01749

Program Name

擬人化性が消費者に与えるネガティブ効果の検討

Research Field

  • Humanities & Social Sciences(人文・社会)

Access rights

  • Open(公開)

Usage metrics

    マーケティングジャーナル/Quarterly Journal of Marketing

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