J-STAGE Data
Browse
- No file added yet -

Dataset for “Designing Visual Metaphors in Advertisements: A Fuzzy-Set Qualitative Comparative Analysis (fsQCA) of Cognitive Elaboration and Comprehension”

Download (29.32 kB)
dataset
posted on 2022-06-29, 03:51 authored by Ryosuke Takeuchi, Jue Wang

This dataset supports the article entitled "Designing Visual Metaphors in Advertisements: A Fuzzy-Set Qualitative Comparative Analysis (fsQCA) of Cognitive Elaboration and Comprehension." The file includes the outcomes (cognitive elaboration and comprehension) and causal conditions (visual structure complexity, conceptual similarity, explicitness, verbal messages, and need for cognition) obtained before and after calibration.

Funding

Consumer Advertising Information Processing: Analysis of Avoidance, Memory, Attitude

Japan Society for the Promotion of Science

Find out more...

Japan Science and Technology Agency

History

Corresponding author email address

takeuchi025@toyo.jp

Translated title

「広告における視覚的メタファーの設計 ― 認知的精緻化と理解に関するファジィ集合質的比較分析 (fsQCA) ―」のデータセット

Translated description

このデータセットは,論文「広告における視覚的メタファーの設計 ― 認知的精緻化と理解に関するファジィ集合質的比較分析 (fsQCA) ―」の主張を裏付けるものである。ファイルには,結果 (認知的精緻化と理解) と原因条件 (視覚的構造の複雑性,概念的類似性,顕在性,言語メッセージ,認知的欲求) のキャリブレーション前後のデータが掲載されている。

Translated manuscript title

広告における視覚的メタファーの設計 ― 認知的精緻化と理解に関するファジィ集合質的比較分析(fsQCA) ―

Translated authors

竹内 亮介,王 珏

Copyright

© 2022 The Author(s).

Usage metrics

    マーケティングジャーナル/Quarterly Journal of Marketing

    Licence

    Exports

    RefWorks
    BibTeX
    Ref. manager
    Endnote
    DataCite
    NLM
    DC