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Content reproducibility and related variables in the context of a paid product

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posted on 2024-07-18, 10:18 authored by Ryosuke Takeuchi, Jue Wang

This file includes data collected in the online experiment. A Japanese research firm assisted in recruiting 122 participants in December 2023. They were diverse in age, with 37.7% in their 30s, 32.0% in their 40s, and 30.3% in their 50s; 45.1% were men. The independent variables (content reproducibility and elaboration likelihood) and dependent variables (ad attitude and purchasing intention) were assessed using multiple items on seven-point scales, while the covariate (number of ad views) was directly measured.

Funding

Four peculiarities of visual metaphors in video advertising

Japan Society for the Promotion of Science

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History

Corresponding author email address

r_takeuchi@meiji.ac.jp

Title (in Japanese)

有料製品の場合におけるコンテンツ再現性と関連変数

Description (in Japanese)

このファイルには,オンライン実験において収集されたデータが掲載されている。日本の調査会社の協力の下,2023年12月に122人の実験参加者を抽出した。彼らの年齢は30代37.7%,40代32.0%,50代30.3%であり,男性比率は45.1%であった。独立変数 (コンテンツ再現性・精緻化見込み) と従属変数 (広告態度・購買意図) については,7点尺度の複数の質問項目によって測定した。他方,共変量 (広告視聴回数) については,その値を直接的に測定した。

Manuscript title (in Japanese)

消費者にとって製品のように映る広告 ― コンテンツ再現性の影響 ―

Authors (in Japanese)

竹内 亮介,王 珏

Copyright

© 2024 The Author(s).

Usage metrics

    マーケティングジャーナル/Quarterly Journal of Marketing

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