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Content reproducibility and related variables in the context of a free product

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dataset
posted on 2024-07-18, 10:16 authored by Ryosuke Takeuchi, Jue Wang
<p>This file includes data collected in the online experiment. A Japanese research firm assisted in recruiting 133 participants in December 2023. They were diverse in age, with 34.6% in their 30s, 24.8% in their 40s, and 40.6% in their 50s; 49.6% were men. The independent variables (content reproducibility and elaboration likelihood) and dependent variables (ad attitude and viewing intention) were assessed using multiple items on seven-point scales, while the covariate (number of ad views) was directly measured.</p>

Funding

Four peculiarities of visual metaphors in video advertising

Japan Society for the Promotion of Science

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History

Corresponding author email address

r_takeuchi@meiji.ac.jp

Title (in Japanese)

無料製品の場合におけるコンテンツ再現性と関連変数

Description (in Japanese)

このファイルには,オンライン実験において収集されたデータが掲載されている。日本の調査会社の協力の下,2023年12月に133人の実験参加者を抽出した。彼らの年齢は30代34.6%,40代24.8%,50代40.6%であり,男性比率は49.6%であった。独立変数 (コンテンツ再現性・精緻化見込み) と従属変数 (広告態度・視聴意図) については,7点尺度の複数の質問項目によって測定した。他方,共変量 (広告視聴回数) については,その値を直接的に測定した。

Manuscript title (in Japanese)

消費者にとって製品のように映る広告 ― コンテンツ再現性の影響 ―

Authors (in Japanese)

竹内 亮介,王 珏

Copyright

© 2024 The Author(s).

Usage metrics

    マーケティングジャーナル/Quarterly Journal of Marketing

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