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Consumer Choice between Purchasing Paintings and Subscribing to Digital Painting Streaming Services

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dataset
posted on 2024-07-18, 09:50 authored by Makoto Ono

This dataset comprises the results of a survey conducted on 146 consumers. The dependent variable (Y) represents “Consumer Choice between Purchasing Paintings and Subscribing to Digital Painting Streaming Services,” where consumers who choose the former are coded as Y=0, and those who choose the latter are coded as Y=1. The independent variables (X) are measured using a 7-point Likert scale.

The X1 group consists of variables assessing “Product Cost” perception, including X11 “Perceived affordability of subscribing to digital painting streaming services compared to buying paintings,” X12 “Perceived cost-effectiveness of subscribing to digital painting streaming services compared to buying paintings,” and X13 “Perceived rationality of pricing for subscribing to digital painting streaming services compared to buying paintings.”

The X2 group consists of variables assessing “Product Variety” perception, including X21 “Perceived ability to choose from a wide range of content by subscribing to digital painting streaming services compared to buying paintings,” X22 “Perceived availability of diverse options by subscribing to digital painting streaming services compared to buying paintings,” and X23 “Perceived ease of finding content tailored to personal needs by subscribing to digital painting streaming services compared to buying paintings.”

The X3 group consists of variables assessing “Product Quality” perception, including X31 “Perceived higher quality of content enjoyment when buying paintings compared to subscribing to digital painting streaming services,” X32 “Perceived enhanced content enjoyment by buying paintings compared to subscribing to digital painting streaming services,” and X33 “Perceived higher visual quality when buying paintings compared to subscribing to digital painting streaming services.”

The X4 group consists of variables assessing “Product Ownership” perception, including X41 “Perceived enjoyment in owning paintings compared to subscribing to digital painting streaming services,” X42 “Perceived pleasure in owning paintings compared to subscribing to digital painting streaming services,” and X43 “Perceived attachment to the product (paintings) distinct from subscribing to digital painting streaming services.”

History

Corresponding author email address

makotoono@meiji.ac.jp

Title (in Japanese)

絵画購買 vs. デジタル絵画ストリーミング・サブスクリプションサービスの消費者選択

Description (in Japanese)

本データは,消費者146名分のアンケート調査の結果であり,Yは,「絵画購買 vs. デジタル絵画ストリーミング・サブスクリプションサービスの消費者選択」で,前者を選択する消費者はY=0,後者を選択する消費者はY=1と入力されている。 X群は,7点リッカート尺度で測定されている。 X1群は「製品コスト」知覚を測定した変数で,X11「絵画を買うよりデジタル絵画ストリーミングサービスをサブスクで利用する方が,割安だと感じる」,X12「絵画を買うよりデジタル絵画ストリーミングサービスをサブスクで利用する方が,コストパフォーマンスが良いと感じる」,X13「絵画を買うよりデジタル絵画ストリーミングサービスをサブスクで利用する方が,価格設定が合理的だと感じる」から構成される。 X2群は「製品バラエティ」知覚を測定した変数で,X21「絵画を買うよりデジタル絵画ストリーミングサービスをサブスクで利用する方が,豊富な種類のコンテンツの中から選ぶことができると感じる」,X22「絵画を買うよりデジタル絵画ストリーミングサービスをサブスクで利用する方が,幅広い選択肢の中から選ぶことができると感じる」,X23「絵画を買うよりデジタル絵画ストリーミングサービスをサブスクで利用する方が,自分のニーズに合ったものを見つけやすいと感じる」から構成される。 X3群は「製品クオリティ」知覚を測定した変数で,X31「デジタル絵画ストリーミングサービスをサブスクで利用するより絵画を買う方が,コンテンツを楽しむときのクオリティが高いと感じる」,X32「デジタル絵画ストリーミングサービスをサブスクで利用するより絵画を買う方が,コンテンツをより楽しむことができると感じる」,X33「デジタル絵画ストリーミングサービスをサブスクで利用するより絵画を買う方が,絵画の質感が高いと感じる。」から構成される。 X4群は「製品オーナシップ」知覚を測定した変数で,X41「デジタル絵画ストリーミングサービスをサブスクで利用するより絵画を買う方が,所有することに楽しみがあると感じる」,X42「デジタル絵画ストリーミングサービスをサブスクで利用するより絵画を買う方が,所有することに喜びを感じる」,X43「絵画を買うことがデジタル絵画ストリーミングサービスをサブスクで利用することと違って,製品(絵画)に愛着を感じる」から構成される。

Manuscript title (in Japanese)

デジタルコンテンツ・サブスクリプションサービスの消費者選択要因

Authors (in Japanese)

小野 雅琴

Copyright

© 2024 The Author(s).

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    マーケティングジャーナル/Quarterly Journal of Marketing

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