J-STAGE Data
Browse

Consumer Choice between Purchasing Movie DVDs and Subscribing to Movie Streaming Services

Download (5.04 kB)
dataset
posted on 2024-07-18, 09:43 authored by Makoto Ono

This dataset comprises the results of a survey conducted on 146 consumers. The dependent variable (Y) represents “Consumer Choice between Purchasing Movie DVDs and Subscribing to Movie Streaming Services,” where consumers who choose the former are coded as Y=0, and those who choose the latter are coded as Y=1. The independent variables (X) are measured using a 7-point Likert scale.

 The X1 group consists of variables assessing “Product Cost” perception, including X11 “Perceived affordability of subscribing to movie streaming services compared to buying movie DVDs,” X12 “Perceived cost-effectiveness of subscribing to movie streaming services compared to buying movie DVDs,” and X13 “Perceived rationality of pricing for subscribing to movie streaming services compared to buying movie DVDs.”

The X2 group consists of variables assessing “Product Variety” perception, including X21 “Perceived ability to choose from a wide range of content by subscribing to movie streaming services compared to buying movie DVDs,” X22 “Perceived availability of diverse options by subscribing to movie streaming services compared to buying movie DVDs,” and X23 “Perceived ease of finding content tailored to personal needs by subscribing to movie streaming services compared to buying movie DVDs.”

The X3 group consists of variables assessing “Product Quality” perception, including X31 “Perceived higher quality of content enjoyment when buying movie DVDs compared to subscribing to movie streaming services,” X32 “Perceived enhanced content enjoyment by buying movie DVDs compared to subscribing to movie streaming services,” and X33 “Perceived higher visual quality when buying movie DVDs compared to subscribing to movie streaming services.”

The X4 group consists of variables assessing “Product Ownership” perception, including X41 “Perceived enjoyment in owning movie DVDs compared to subscribing to movie streaming services,” X42 “Perceived pleasure in owning movie DVDs compared to subscribing to movie streaming services,” and X43 “Perceived attachment to the product (DVDs) distinct from subscribing to movie streaming services.” 

History

Corresponding author email address

makotoono@meiji.ac.jp

Title (in Japanese)

映画DVD購買 vs. 映画ストリーミング・サブスクリプションサービスの消費者選択

Description (in Japanese)

本データは,消費者146名分のアンケート調査の結果であり,Yは,「映画DVD購買 vs. 映画ストリーミング・サブスクリプションサービスの消費者選択」で,前者を選択する消費者はY=0,後者を選択する消費者はY=1と入力されている。 X群は,7点リッカート尺度で測定されている。 X1群は「製品コスト」知覚を測定した変数で,X11「映画DVDを買うより映画のストリーミングサービスをサブスクで利用する方が,割安だと感じる」,X12「映画DVDを買うより映画のストリーミングサービスをサブスクで利用する方が,コストパフォーマンスが良いと感じる」,X13「映画DVDを買うより映画のストリーミングサービスをサブスクで利用する方が,価格設定が合理的だと感じる」から構成される。 X2群は「製品バラエティ」知覚を測定した変数で,X21「映画DVDを買うより映画のストリーミングサービスをサブスクで利用する方が,豊富な種類のコンテンツの中から選ぶことができると感じる」,X22「映画DVDを買うより映画のストリーミングサービスをサブスクで利用する方が,幅広い選択肢の中から選ぶことができると感じる」,X23「映画DVDを買うより映画のストリーミングサービスをサブスクで利用する方が,自分のニーズに合ったものを見つけやすいと感じる」から構成される。 X3群は「製品クオリティ」知覚を測定した変数で,X31「映画のストリーミングサービスをサブスクで利用するより映画DVDを買う方が,コンテンツを楽しむときのクオリティが高いと感じる」,X32「映画のストリーミングサービスをサブスクで利用するより映画DVDを買う方が,コンテンツをより楽しむことができると感じる」,X33「映画のストリーミングサービスをサブスクで利用するより映画DVDを買う方が,映像の質感が高いと感じる」から構成される。 X4群は「製品オーナシップ」知覚を測定した変数で,X41「映画のストリーミングサービスをサブスクで利用するより映画DVDを買う方が,所有することに楽しみがあると感じる」,X42「映画のストリーミングサービスをサブスクで利用するより映画DVDを買う方が,所有することに喜びを感じる」,X43「映画DVDを買うことが映画のストリーミングサービスをサブスクで利用することと違って,製品(DVD)に愛着を感じる」から構成される。

Manuscript title (in Japanese)

デジタルコンテンツ・サブスクリプションサービスの消費者選択要因

Authors (in Japanese)

小野 雅琴

Copyright

© 2024 The Author(s).

Usage metrics

    マーケティングジャーナル/Quarterly Journal of Marketing

    Licence

    Exports

    RefWorks
    BibTeX
    Ref. manager
    Endnote
    DataCite
    NLM
    DC